V Hradci je taky moc pěkně

26. 09. 2016 9:00:00
Kdysi na vejšce mne jedna spolužačka z Moravy obvinila: „Vy Pražáci jste fakt hrozný. Pořád jenom lozíte z díry do díry...“ No, s tím prvním tvrzením bych možná za určitých okolností a v některých situacích i souhlasila, to druhý...

...jsem asi nějak moc nepochopila. Skoro se mne to dotklo.

Její dodatečné vysvětlení bylo následující: „Vy Pražáci se pořád někam honíte, a když máte ujít dvě stě metrů pěšky, tak to radši jedete metrem. Nutno podotknouti, že jsem tu holku z Moravy dost vytáčela, protože jsem pořád někam chrtila (lokální výraz pro „spěchat“) a ona mi zkrátka nestačila, protože si vždycky jen tak lážo plážo kráčela po ulici, což mě někdy přivádělo k šílenství.

Třeba když jsme se zrovna vracely z tělocviku v Opletalce (blízko Václaváku, u stanice metra Muzeum) a asi tak za čtvrt hodiny nám začínala přednáška na Palachově náměstí (stanice Staroměstská). No jsem snad blbá, abych šla ty dvě stanice metra pěšky? Rozčílila jsem se tenkrát.

Po mnoha letech jí musím dát v něčem přece jen za pravdu. V Praze (nevím, jak jinde) se člověk pořád někam štve a spěchá jak namydlenej blesk, aby jó všechno stihnul, a málokdy má čas jen tak lážo plážo courat po ulicích a koukat kolem sebe.

Bohužel to se mnou dopadá podobně, i když se pohybuju v jiných městech – to bude asi ten velkoměstskej zlozvyk. Už rok studuju dálkově v Hradci Králové (takový to vzdělávání pro věčné studenty zvané „celoživotní“) a myslíte, že jsem si za tu dobu pořádně prošla Hradec?

To se ví, že ne. Je to ostuda a trapas, přiznávám. Až do dneška jsem poznala v Hradci jen vlakový a autobusový nádraží a areál s fakultními budovami. Jediný co mne snad omlouvá je, že kdykoliv jsem byla v minulým roce v Hradci, vždycky (bez výjimky) pršelo, fičelo nebo hustě sněžilo. Návdavkem k tomu psímu počasí jsem někdy měla i náladu pod psa kvůli nějaký hnusný zkoušce, což je dost blbá konstelace k turistické prohlídce města, to uznejte.

Dnes je pátek, druhý podzimní den. Nebe jak vymalované. Slunce se zeširoka usmívá na načechraném mráčku. Prostě krásný „skoroletní“ počasí. Jsem opět v Hradci, protože jdu k zápisu do druhýho ročníku. Konečně si to tady pořádně prohlédnu, ještě že mne napadlo nekoupit si zpáteční jízdenku. Pojedu až tím dalším autobusem. Kam bych spěchala?

Nelituju. V Hradci je taky moc pěkně.

Oslovený kolemjdoucí se zatváří, jako by měl před sebou osobu mdlého ducha. Asi si myslí "ježiš, z kterého Vidlákova se sem ta ženská dokulila?". Pomalu a vlídně mi vysvětluje: "Paní, to je TROLEJBUS. A Bílý dům tady opravdu nemáme, to jste si asi spletla s Bílou věží."

Hm, tak to bychom měli, to se mi zas jednou něco povedlo. Na podzim se nečervenaj jenom listy...

Autor: Pavla Kolářová | pondělí 26.9.2016 9:00 | karma článku: 18.55 | přečteno: 382x

Další články blogera

Pavla Kolářová

Lupénková pilka v rukou rozvášněných žen aneb Jak to vidí umělá inteligence

Člověk se nestále učí, neb je to tvor rozumný a příroda ho obdařila inteligencí. Prý... No, dejme tomu, že ano. Jenomže je to také tvor líný a co může, to si usnadní. Vezměte si takový pazourek, zápalky, kolo, splachovací záchod...

22.2.2024 v 15:47 | Karma článku: 11.86 | Přečteno: 222 | Diskuse

Pavla Kolářová

Dobrej ročník...

Tak teda zase jsme o rok starší. Nepotrpím si na patetická slova, ani tu nechci bilancovat, jen trochu zalistuji ve svých vzpomínkách. Asi začnu s alkoholem. Totiž ne s jeho konzumací, ale dám k dobru pár poznatků, které jsem...

7.1.2024 v 10:32 | Karma článku: 16.81 | Přečteno: 296 | Diskuse

Pavla Kolářová

Když nechcete zapadnout...

Tak nám už více než dva dny chumelí... Pár centimetrů sněhu? Řeknete si, to je toho. Ti z města jsou ňáký zpovykaní. U nás jsme na něco takového dávno zvyklí... No i když v posledních letech je toho bílého nadělení čím dál tím...

3.12.2023 v 15:08 | Karma článku: 14.93 | Přečteno: 317 | Diskuse

Pavla Kolářová

Nemáme koule, zeptejte se příští týden...

V obchodech pomalu a jistě začíná každoroční předvánoční šílenství a mě se zmocňuje každoroční panika. Pokud nemusím, tak v následujících týdnech do žádných větších obchodních center nepáchnu. Zvažuji několik únikových variant,...

12.11.2023 v 11:19 | Karma článku: 30.80 | Přečteno: 3571 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 42 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 28.16 | Přečteno: 882 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 12.82 | Přečteno: 102 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.38 | Přečteno: 210 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 154 | Diskuse
Počet článků 333 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 846

Píšu, tedy jsem. Díky, že to občas někdo čtete. Neberu se příliš vážně, jen tak plkám, vymýšlím si, hraju si se slovy, protože je to pro mne tak trochu droga a tak trochu psychoterapie.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...