Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A body sbíráte?

Shon a stres, člověk myslí na několik věcí najednou. Koneckonců, celkem normální jev. No možná ne úplně ideální situace, když například stojíte u pokladny v plný sámošce a paní na vás vybafne: „Máte naši kartu?“ „Jo bezkontaktní.“

Na podobný mimoně je asi zvyklá, nadechne se a spustí verzi B pro méně chápavé zákazníky: „Máte naši zákaznickou kartu?“ Jo ták, bleskne mi hlavou a vnucuji jí plastovou legitimaci do Městské knihovny.

No tak jsem se překoukla, no – má taky červenou barvu. Na druhý pokus vytáhnu zákaznickou kartu a trapně zjistím, že se nacházím v úplně jiným obchodním řetězci.

Fronta za mnou houstne. Paní pokladní se zatváří, jako že se na tohle může vykašlat, ale zřejmě je na podobné tuponě odborně školená. Křečovitě se usměje a dá mi ještě poslední šanci. „A body sbíráte?“, vypálí od boku.

„Cože jaký body?“, zeptám se nechápavě a tím to u ní definitivně prohrávám na celé čáře.

Naposledy jsem totiž sbírala body na letním pionýrském táboře v celotáborový hře, ale to už je přeci jen poměrně dávno. To jsme měli takovou bodovací nástěnku v dřevěném přístřešku u jídelny. Kdepak tenkrát nějaký plastový kartičky s čipem! Každý měl přidělen jeden chlíveček v tabulce a tam mohl den za dnem sledovat, jak přibývá, respektive nepřibývá, barevný sloupec, tedy jeho bodový skóre.

Vzhledem tomu, že jsem měla minimální šanci nahrabat nějaký ty bodíky za disciplíny typu orientační běh, při kterém jsem vždy s přehledem zabloudila, nebo v takzvaných tábornických dovednostech (s pilou a sekerou si bohužel dodnes příliš nerozumím), musela jsem ty bodový ztráty dohnat za dobrovolné práce, např. loupání brambor nebo vymýšlení táborové kroniky. Na konci tábora se pak udílely ceny za celkové umístění v tabulce. Tuším, že mám doma diplom za druhé místo v aktivitě. Jestli ho najdu, ukážu ho svým dětem, aby viděly, jak aktivní mají matku.

Zatímco se tedy snažím učinit závažné životní rozhodnutí, jestli sbírám nebo nesbírám body, očividně mi narůstají ty mínusový: za zdržování, za to že nevlastním tu správnou kartičku, za to že se tak blbě ptám, k čemu mi jsou dobrý nějaký body. Jen málokdo by přehlédl, že za ně nabízejí nějakou úžasnou sadu nádobí, případně jakýsi plyšový figurky zpodobňující ovoce nebo zeleninu. Diplomy se tady neudělují. Škoda.

Když to tak zvážím, úžasného nádobí máme doma habaděj, už bychom měli nějaký vyházet, protože nejde pořádně zavírat kuchyňská linka. Jo a díky, plyšové hračky, až na ty nejoblíbenější mazlíky, jsme postupně rozdali známým nebo věnovali dětskému oddělení v nemocnici, když naše děti povyrostly. Takže na co bych asi tak potřebovala nějaký body?

Než najdu peněženku, která se přirozeným zákonem schválnosti nachází úplně na dně tašky, vysoukám ze sebe, že žádný body nechci, protože bábovkové formy a pečící plechy už mám v dostatečném množství. Další mínusové body pro mne. Jsem beznadějný případ.

Ne že bych úplně zavrhovala tuhle „bodovací hru“. Zákaznických kartiček už mám v peněžence bezpočet a občas na ně ulovím nějakou tu slevu, třeba až padesát korun (dokonce!), které pak marnotratně probendím za nějakou zbytečnost. Spíš už tak nějak k stáru postrádám takovou tu dravou soutěživost: být nejlepší, nejoblíbenější, nej…nej... já nevím co všechno. Takže sběratelka bodů ze mne asi na středně stará kolena nebude. Snažím se pouze nebýt sběratelkou trapasů, konfliktních situací, názorových střetů atd.

Nemám potřebu se podbízet ani zalíbit se všem. Úplně mi stačí být tak někde uprostřed, ale klidně i v koutku. Při psaní nekalkuluju, jo tohle určitě zabere, to bych v životě nenapsala ani řádku, což by mne mrzelo, protože já si odjakživa mnohem radši vymýšlím, než abych běhala (des)orientační závody po lese nebo si řezala a sekala prsty rozličným nářadím.

Na papír či monitor samozřejmě nemůžu vykydnout první pitomost, která mne napadne. Řídím se  zásadou HNÚK: „hlavně neplácat úplný kraviny“, který by se mohly někoho dotknout nebo ranit. Toliko na závěr vysvětlení, proč jsem smazala předchozí blog (a nejen ten). Nejde tady o body, ale o pocit, že některý přešlapy se dají napravit.

Všechny bohužel ne.  

Autor: Pavla Kolářová | sobota 17.12.2016 9:57 | karma článku: 18,73 | přečteno: 1039x
  • Další články autora

Pavla Kolářová

Lupénková pilka v rukou rozvášněných žen aneb Jak to vidí umělá inteligence

Člověk se nestále učí, neb je to tvor rozumný a příroda ho obdařila inteligencí. Prý... No, dejme tomu, že ano. Jenomže je to také tvor líný a co může, to si usnadní. Vezměte si takový pazourek, zápalky, kolo, splachovací záchod...

22.2.2024 v 15:47 | Karma: 12,24 | Přečteno: 241x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Dobrej ročník...

Tak teda zase jsme o rok starší. Nepotrpím si na patetická slova, ani tu nechci bilancovat, jen trochu zalistuji ve svých vzpomínkách. Asi začnu s alkoholem. Totiž ne s jeho konzumací, ale dám k dobru pár poznatků, které jsem...

7.1.2024 v 10:32 | Karma: 17,07 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Když nechcete zapadnout...

Tak nám už více než dva dny chumelí... Pár centimetrů sněhu? Řeknete si, to je toho. Ti z města jsou ňáký zpovykaní. U nás jsme na něco takového dávno zvyklí... No i když v posledních letech je toho bílého nadělení čím dál tím...

3.12.2023 v 15:08 | Karma: 15,24 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Nemáme koule, zeptejte se příští týden...

V obchodech pomalu a jistě začíná každoroční předvánoční šílenství a mě se zmocňuje každoroční panika. Pokud nemusím, tak v následujících týdnech do žádných větších obchodních center nepáchnu. Zvažuji několik únikových variant,...

12.11.2023 v 11:19 | Karma: 30,80 | Přečteno: 3572x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Konečně je hnusně...

Víte co? Od tý doby, co tu máme to globální oteplování či co, je počasí celý poblázněný a kdo se v tom má vyznat, jaké je vlastně roční období. V zimě je teplo. Na jaře mrzne. V létě je extrémní sucho nebo prší a prší. No a...

4.11.2023 v 15:04 | Karma: 18,29 | Přečteno: 360x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

AKTV už sedm let hájí zájmy televizí. Bojuje s piráty a za nové zákony

25. dubna 2024

Asociace komerčních televizí slaví letos na jaře již sedmé výročí od založení. Jejími prioritami...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:54

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  10:53

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Moderátorka Porupková ukázala jizvu v dekoltu a promluvila o rakovině

25. dubna 2024  10:48

Moderátorka zpráv FTV Prima Soňa Porupková (34) se na sociální síti svěřila fanouškům s tím, že má...

  • Počet článků 333
  • Celková karma 12,24
  • Průměrná čtenost 873x
Píšu, tedy jsem. Díky, že to občas někdo čtete. Neberu se příliš vážně, jen tak plkám, vymýšlím si, hraju si se slovy, protože je to pro mne tak trochu droga a tak trochu psychoterapie.