Léto začíná!

Jestli si naivně myslíte, že střídání ročních období podléhá jakýmsi podivným přírodním zákonům nebo snad geografickému umístění a klimatickým podmínkám dané lokality, tak to se hluboce mýlíte. Začátek nové sezóny přece určují...

...obchodní řetězce a módní domy. Takže neskuhrejte, i když venku skučí studený severák, vaše okna bičuje průměrně silný aprílový slejvák a teploty dosahují něco málo nad pět stupňů (klidně i osum, když budeme chvíli zahřívat sloupec rtuti vlastním tělem), protože podle obchodníků začíná zcela regulérně LÉTO! Nevěříte? Tak si nalistujte nejnovější lidlový leták na straně patnáct.

Teda my jsme se sice ve škole vždycky učili, že příchod léta nějak astronomicky souvisí se slunovratem 21. června, pokud ovšem čistě náhodou nežijete na jižní polokouli, třeba v Austrálii, páč tam jim prý v ten samý den začíná zima, takže tam mají přes den pouze něco kolem třiceti stupňů, to se někdo má, co?

Taky jsem byla jako dítě zvyklá, že na nástěnce ve škole jsme touhle dobou měli asi tak měsíc vyvěšený různý holubice, šeříky, vlaječky, rudoarmějce, tanky s hvězdou apod. Sundat se to smělo až na MDD a teprve pak jsme po pár dnech mohli konečně začít malovat a vystřihovat obrázky na téma "Těšíme se na léto".

Dneska už je všechno jináč, nástěnky se už moc nezdobí, takže člověk pomalu neví, na co se má těšit. Ještě že mi to připomenou reklamní letáky, který naše pošťačka vždycky naštvaně hází v balících na chodbu hned za dveře, protože všichni nájemníci domu se proti ní spikli a dali si na schránku nápis: "Prosím, žádnou reklamu". Nechcete, dostanete, roznýst se to musí, jinak jí to strhnou z platu.

Mě to samozřemě nedá a občas se do některých z letáků začtu, abych byla v obraze, co je nového. No a tady to máte! Jak říkám, léto už je tady! Na straně patnáct zmíněnýho obchodního řetězce na mne vyskočil úderný slogan: "We love summer!"

No proti tomu se nedá  v zásadě nic namítat, ale proč mne onen obchodní řetězec nutí už teď, abych začala nakupovat plavky, plážová lehátka, šnorchly a jiné typicky letní potřeby? Není to brzy? Co když se prostě rozhodnu vytáhnout letní krabici ze sklepa až někdy začátkem června a zjistím, že šnorchl nikde a loňský plavky už jsou letos out? To jako mezitím už budou v obchodech nabízet lyžařské kombinézy?

Sakra to je dilema! Fakt se mi ještě nechce dělat inventuru letního vybavení, vždyť jsem ještě ani nedala do čistírny zimní kabáty. No ale nerada bych něco prošvihla! Doprčic! Vždyť já ještě vůbec nejsem na léto připravená!

"I love summer, too!" bručím si nakvašeně pro sebe. Znovu zkontroluju venkovní teploměr - no vida, osum a půl! Podívám na věšák v předsíni, kde opět nějakým nedopatřením visí teplé bundy, které před pár dny opustily své zimoviště v zadním traktu šatníku. Místo nich se tam momentálně nesměle krčí zelené jarní sáčko a květované letní šaty. Venku už se sice taky všechno zelená a kvete, ale na lehké oblečení asi hned tak nedojde.

Jasně že miluju léto, vo tom žádná. Teď zrovna jsem zalezlá za kamny, respektive otáčím kohoutkem ústředního topení na vyšší stupeň, a mlsně si prohlížím na internetu letní prázdninové destinace. First minute už jsem, jako vždy, propásla, ale to je na mě vždycky stejně moc brzo na rozhodování. To je jako kdybych sháněla vánoční dárky už v červnu, jako že já je sháním ještě třiadvacátého prosince. To jsem celá já, jako vždy, všechno dělám na poslední chvíli a spoléhám, že se to nějak vyvrbí.

A teď mi ještě kvůli mé liknavosti vyprodají žhavé letní novinky, jestli se hned příští týden nerozhoupám a nepředzásobím se. No doufejme, že na mne v tom červnu nezbydou v obchodech jen samé ležáky. V nejhorším případě se uchýlím k DIY, neboli "do it yourself". Zde nabízím různé zajímavé tipy pro inspiraci:

 

Letní oblečení musí pěkně luftovat!

 

Stačí šmik a je to!
... ještě zbyde kus látky na elegantní outfit pro vašeho čtyřnohého miláčka.

 

Bacha, dospívající dcery kradou tatínkům maxi trika!
Tak tenhle decentní plus-size model vyrobíte hravě i se starého závěsu.

 

Ještě že mi zbyly nějaké staré vlny. Taťko, pojď, já si tě přeměřím...

 

Jak vidíte, na internetu se dá najít skoro všecko. Tedy návod na vlastnoruční výrobu šnorchlu jsem bohužel nikde nenašla, ale myslím, že i s tím by si zlaté české ručičky poradily.

Ať už se rozhodnete pro DIY výrobky nebo včasný summer shopping, vězte už je nevyšší čas. Léto právě začíná!

Autor: Pavla Kolářová | neděle 23.4.2017 13:06 | karma článku: 16,74 | přečteno: 271x