Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ufňukaná, ukřivděná, nafrněná...

No tak teda udělám si takovou menší inventuru. Úplně všechno je špatně! Podívám se na sebe do zrcadla: kruhy pod očima, hele, támhle další vráska, tenhle šedivý vlas tam předevčírem nebyl... Jo a váhu radši vyhodím, však víte...

Jestli si myslíte, že tohle je nějakej novoroční splín, tak... to si asi nejspíš myslíte správně. V čem je problém? No já vám teda něco povím:

1. Vánoce nedopadly, tak jak jsem si představovala - byly moc krátký, než se člověk nadál, už byly pryč. Jo a ty vanilkový rohlíčky zase nikdo nedojedl, takže to zbude (jako vždy) na mne. A navíc Ježíšek je tak trochu nedoslýchavý: řekla jsem jasně, že chci "rádýlko" (takový to ostrý kolečko, kterým se řeže třeba pizza), tak nevím, co dělaly pod stromečkem ty podivný kousky textilu a ještě špatný velikosti (možná se v tom balíčku zdrcly). A taky mi nadělil asi tucet knížek, který bych si moc ráda přečetla, ale kde na to jako mám vzít čas?

2. Ministr školství nevyhlásil uhelný ani žádný jiný mimořádný prázdniny, takže musím jít zase do práce, ale vůůůůbec se mi nechce. Proč nemůžu trávit život v houpací síti natažené mezi dvěma palmami s výhledem na moře? Nebo aspoň kdybych mohla být třeba jako ten medvěd brtník - část zimy bych trávila v noře a jen občas bych vycházela ven. Jó, méďa se má, si klidně hibernuje, zatímco ostatní musí makat.

3. A vůbec tahle zima nezima už mne taky nebaví. Kde jsou sněhuláci, sáňkaři, lyžaři a zimní koulovačky? Ty idylický obrázky od Lady jsou asi jenom trapnej fake, musí si říkat dnešní děti. A pančelko, jak vlastně vypadá opravdovský sníh? Nemám čas, děcka, tohle v tématických plánech není, jen si to hezky nagooglujte, jak to vypadá třeba na takový Čomolungmě. Cože, vy nevíte, co to je? To snad...

4. Další evergreen prvních dnů v roce: už zase nic nestíhám! To si tak člověk dvaadvacátýho prosince řekne, že si tu nedodělanou práci nechá po Novým roce, ono se to přece neto... Jenomže, ono se to právě TO! A zase mě bude někdo honit, že tohleto a támhleto mělo být už dávno hotový. To se na to můžu rovnou...

5. Nikdo mne po ránu nepochválí, že jsem úžasná a báječná, proč taky v 6.30, že jo. V tramvaji mne nikdo nechce pustit sednout, abych mohla těch deset minut jízdy dospat, a to přestože vypadám tak sešle a unaveně. Studenti ve škole na mě vysílají pohled "I hate you", protože chci pozítří zase začít zkoušet a příští týden budou pololetní písemky. A taky mi skoro nikdo (no tak jo, asi dva nebo tři lidi) nedal lajky k mýmu pracně vytvořenýmu Pééfku na Fejsbuku. No možná, že si ho ani nikdo nevšimnul. Kdo ví, kde jsem ho vlastně zveřejnila. Nikdo z FB friendů mne nemá rád. Asi.

6. Zato se ke mně opět hlásí moje starý kámošky, se kterými nechci mít nic společnýho. Seznámím vás, i když možná, že s některými se taky znáte: Líná - přepadne mne zrovna ve chvíli, kdy se mi to ale vůbec nehodí. Únavená a Ospalá - lezou mi neomaleně až do postele, nejčastěji v šest ráno! Mlsná - honí mne, kudy chodím, jako by jí nestačilo, že jsem ji krmila vybranými lahůdkami celý svátky. Nevrlá - cení na mne zuby a protivně odsekává. Nafrněná - nezdraví a ani se neusměje, když nemá náladu a myslí si o sobě kdo ví co. Roztržitá - schovává mi věci, které zrovna nutně potřebuju. Zapomnětlivá - ta taky, už nevím co...

7. Abych nezapomněla na kámoše, se kterými se taky fakt nemusím: Nedostatek - volnýho času, Nepořádek - na mým stole a prostě všude, Žrout - usídlil se ve špajzu a odmítá jít o dům dál, dokud všechny pamlsky nezbodne. Jeho brácha Faldík - holomek jeden, jak já se ho zbavím? Smutek a Pesimismus - jednovaječná dvojčata, někdy přijdou bez pozvání, rozvalí se na pohovce a žoviálně řeknou: "Tak co s náma uděláš? Ještě brnkneme sestřenici Depce a bude z nás slušná partička do mariáše."

8. Když zvážím tohle všechno, má vůbec cenu vystrkovat nos z domu?

9. Nejlepší asi bude zabarikádovat se někde ve svým kutlochu, nikoho k sobě nepustit a sepisovat si seznamy všech těch trápeníček a křivdiček: 1.... 2.... atd.

10. Jo a málem bych zapomněla, taky mám ještě ke všemu tomu tak trochu rýmičku...

Mám pokračovat? No asi nejspíš ne. Těm cca sto dvaceti čtenářům, kteří dočetli tenhle ufňukaný blog až sem, gratuluju za výdrž. Mohla bych vám za odměnu poslat nějaký zbylý cukroví, ale znáte Českou poštu...

Tak snad abych si šla udělat čaj se zázvorem a medem a zkontrolovat jestli jsou v krabici ještě nějaký ty nedojedený vanilkový rohlíčky.

Tak abyste neřekli, aspoň písničku vám pošlu. Myslím, že se k danýmu tématu dost hodí.

 

Autor: Pavla Kolářová | středa 3.1.2018 10:23 | karma článku: 21,04 | přečteno: 665x
  • Další články autora

Pavla Kolářová

Lupénková pilka v rukou rozvášněných žen aneb Jak to vidí umělá inteligence

Člověk se nestále učí, neb je to tvor rozumný a příroda ho obdařila inteligencí. Prý... No, dejme tomu, že ano. Jenomže je to také tvor líný a co může, to si usnadní. Vezměte si takový pazourek, zápalky, kolo, splachovací záchod...

22.2.2024 v 15:47 | Karma: 12,24 | Přečteno: 241x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Dobrej ročník...

Tak teda zase jsme o rok starší. Nepotrpím si na patetická slova, ani tu nechci bilancovat, jen trochu zalistuji ve svých vzpomínkách. Asi začnu s alkoholem. Totiž ne s jeho konzumací, ale dám k dobru pár poznatků, které jsem...

7.1.2024 v 10:32 | Karma: 17,07 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Když nechcete zapadnout...

Tak nám už více než dva dny chumelí... Pár centimetrů sněhu? Řeknete si, to je toho. Ti z města jsou ňáký zpovykaní. U nás jsme na něco takového dávno zvyklí... No i když v posledních letech je toho bílého nadělení čím dál tím...

3.12.2023 v 15:08 | Karma: 15,24 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Nemáme koule, zeptejte se příští týden...

V obchodech pomalu a jistě začíná každoroční předvánoční šílenství a mě se zmocňuje každoroční panika. Pokud nemusím, tak v následujících týdnech do žádných větších obchodních center nepáchnu. Zvažuji několik únikových variant,...

12.11.2023 v 11:19 | Karma: 30,80 | Přečteno: 3572x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Konečně je hnusně...

Víte co? Od tý doby, co tu máme to globální oteplování či co, je počasí celý poblázněný a kdo se v tom má vyznat, jaké je vlastně roční období. V zimě je teplo. Na jaře mrzne. V létě je extrémní sucho nebo prší a prší. No a...

4.11.2023 v 15:04 | Karma: 18,29 | Přečteno: 360x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 333
  • Celková karma 12,24
  • Průměrná čtenost 873x
Píšu, tedy jsem. Díky, že to občas někdo čtete. Neberu se příliš vážně, jen tak plkám, vymýšlím si, hraju si se slovy, protože je to pro mne tak trochu droga a tak trochu psychoterapie.