Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mami, co bys říkala modrý?

Matka téměř dospělé dcery (respektive dvou) musí být připravena téměř na vše. Když se mne ta starší při utírání nádobí zeptala, jestli se mi líbí "modrý hombre", tak trochu jsem netušila, která bije. Taky nemusím vědět všechno,...

...i když jsem úča a pohybuju se skoro denně mezi stejně starou mládeží. Pouze jsem důvtipně vydedukovala, že asi nepůjde o luxusní značku mobilu, auta nebo jiného vozidla. Na to bych jí nepřispěla, to ví moc dobře! Napadlo mne, že by to mohl být nějaký exotický domácí mazlíček, protože se mne ptala tak ostýchavě až obezřetně. Koneckonců, není to tak dávno, kdy nás tehdy ještě malé dcerky den co den bombardovaly přáními typu: " Mami, tati, my chceme tuhle čivavu, gekona nebo aspoň leguána, a co takhle křečka, morče, králíka, hada...?" A tak podobně.

Když na všechny urputné žádosti zaznělo rezolutní NE, přebily to něčím, co zaručeně vyvolalo záchvat smíchu. "Tak když nám nechcete pořídit žádný zvíře, tak koupíme aspoň koně (nebo třeba i poníka) a postavíme mu stáj na zahradě u babičky a dědečka. Chudáci moji rodiče, kteří vlastnili zahrádku o rozloze cca čtyři krát tři metry na okraji sídliště v Praze, netušili že se stanou šťatnými chovateli koně, případně poníka!

Když jsme si ujasnily, že dcera nemá na mysli "hombre", což tak mlhavě tuším, že je španělsky "muž" nebo "člověk", ale samozřejmě hovoří celou dobu o "ombre" bez H, moc mi to neusnadnila. Tak jinak, začala mi trpělivě vysvětlovat, že jde o úplně nový (no asi tak dva roky zpátky) typ trendy účesu: vršek se nechá přirozeně a konce jsou nabarvený nějakou výraznou barvou. Třeba fialovou nebo zelenou.

To jsou teda konce! Moje vzorná hodná holčička chce mít vlasy do modra! No, aspoň že mne varovala, říkám si. Vzhledem k tomu, že je jí už sedmnáct a půl, nemůžu jí v tom dost dobře zabránit. Za půl roku by se mne už stejně neptala a přišla by domů mírnixtýrnix vybarvená jak andulka!

Zeptala jsem se jí tedy věcně, kolik to bude stát a jaký odstín modré, má přesně na mysli. Vybavil se mi jeden mladík z tanečního kurzu, kam dcery chodily loni a kam jsem byla milostivě "připuštěna" pouze na úvodní hodinu a na prodlouženou.( Stejně by tě to nebavilo a ostatní holky taky nechodí s "matinkami", argumentovaly logicky. No dobrá, mají pravdu, říkala jsem si.) Tak tedy ten chlapec, abych neodbíhala od tématu, měl tyrkysově modrý vlasy. Když jsem se přeptala, co je zač, dozvěděla jsem se, že je docela fajn, a že minule měl křiklavě růžový a předminule jedovatě zelený porost na hlavě - taky dobrý!

Tak říká se, že mládí má zelenou, tak proč by nemohlo mít i červenou, řvavě žlutou nebo modrobílo pruhovanou? Když jim to udělá radost a pokud to nezbytně nutně patří k rozvoji jejich osobnosti, nelze nic namítat. Tedy abych přiznala barvu -  i já jsem chodila asi tak před dvaceti lety na veřejnosti s trojbarevnou hlavou. Totiž tak trochu nedopatřením.

V posledním ročníku vysoké jsem učila pár hodin angličtiny na základní škole, zároveň jsem hrála se spolužáky divadlo, a když mi zbylo aspoň trochu volného času, psala jsem tu a tam diplomku. Pravda, v té hře (Sen noci svatojánské od Shakespeara) jsem hrála jenom štěk, ale zato příprava v kostymérně trvala asi tři hodiny. My účinkující z bandy víl královny Titánie jsme se museli na přání režiséra pokaždé proměnit v pankáče s mejkapem slavné skupiny KISS a s pestrobarevným divokým rozcuchem á la strašidlo Racochejl, a potom ty pracně natupírované a nabarvené vlasy na konci představení uvádět do původního stavu, zatímco ostatní už dávno šli do hospody.

Jednou jsem si nevšimla, že mi několik pramenů vlasů zůstalo zelených, modrých a červených a šla jsem takhle druhý den do školy. Mým žákům (7.  a 8. třída) to evidentně nevadilo, dost možná si říkali: týjo, ta mladá úča je dneska cool! Každopádně, nikdo mi o tom neřekl a já to zjistila až doma!

Stane se.

Když jsem se k tomuto "prohřešku z mládí" přiznala dceři, opáčila: "No vidíš a ty naděláš kvůli nějaký modrý barvě".

Nenadělám. Ať se mládí vydovádí. Jen tiše věřím a doufám, že naše dlouholetá rodičovská výchova nepřijde úplně vniveč a dcery nám jednoho dne suše neoznámí, že mají piercing, tetování po celým těle, přidaly se k sektě Hare Krishna a jedou meditovat do Indie, nebo že se co nevidět neplánovaně stanu babičkou.

I takové věci se stávají.

Když se to vezme kolem a kolem, nabarvený vlasy jsou jen takový neškodný módní výstřelek. Že bych si také nechala udělat ombre, abych nezaostávala za současnými trendy? No ještě nevím, jakou barvu...

P. S.: Jak vidíte, snažila jsem se trochu uvolnit napjatou předvolební atmosféru něčím obyčejným a banálním z běžného života. Nemusíme se přece z tý politiky zbláznit. Jo a taky nezoufejme a buďme optimisti. Modrá je barva naděje. :))

 

Autor: Pavla Kolářová | čtvrtek 18.1.2018 7:13 | karma článku: 18,59 | přečteno: 746x
  • Další články autora

Pavla Kolářová

Lupénková pilka v rukou rozvášněných žen aneb Jak to vidí umělá inteligence

Člověk se nestále učí, neb je to tvor rozumný a příroda ho obdařila inteligencí. Prý... No, dejme tomu, že ano. Jenomže je to také tvor líný a co může, to si usnadní. Vezměte si takový pazourek, zápalky, kolo, splachovací záchod...

22.2.2024 v 15:47 | Karma: 12,24 | Přečteno: 241x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Dobrej ročník...

Tak teda zase jsme o rok starší. Nepotrpím si na patetická slova, ani tu nechci bilancovat, jen trochu zalistuji ve svých vzpomínkách. Asi začnu s alkoholem. Totiž ne s jeho konzumací, ale dám k dobru pár poznatků, které jsem...

7.1.2024 v 10:32 | Karma: 17,07 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Když nechcete zapadnout...

Tak nám už více než dva dny chumelí... Pár centimetrů sněhu? Řeknete si, to je toho. Ti z města jsou ňáký zpovykaní. U nás jsme na něco takového dávno zvyklí... No i když v posledních letech je toho bílého nadělení čím dál tím...

3.12.2023 v 15:08 | Karma: 15,24 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Nemáme koule, zeptejte se příští týden...

V obchodech pomalu a jistě začíná každoroční předvánoční šílenství a mě se zmocňuje každoroční panika. Pokud nemusím, tak v následujících týdnech do žádných větších obchodních center nepáchnu. Zvažuji několik únikových variant,...

12.11.2023 v 11:19 | Karma: 30,80 | Přečteno: 3572x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Konečně je hnusně...

Víte co? Od tý doby, co tu máme to globální oteplování či co, je počasí celý poblázněný a kdo se v tom má vyznat, jaké je vlastně roční období. V zimě je teplo. Na jaře mrzne. V létě je extrémní sucho nebo prší a prší. No a...

4.11.2023 v 15:04 | Karma: 18,29 | Přečteno: 360x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 333
  • Celková karma 12,24
  • Průměrná čtenost 873x
Píšu, tedy jsem. Díky, že to občas někdo čtete. Neberu se příliš vážně, jen tak plkám, vymýšlím si, hraju si se slovy, protože je to pro mne tak trochu droga a tak trochu psychoterapie.