Kdeže loňští sněhuláci jsou...

1. 12. 2018 20:55:06
Dělat pořádek ve starých fotkách mne baví o dost méně než uklízet ve skříni. Totiž, vyhodit pár kousků starého nenošeného šatstva nedá tolik práce jako smazat fotku, o které už dávno nevíte, že jste ji pořídili a proč vlastně...

Když mne dneska ráno probudil zvenčí zvuk odhrabování sněhu, podívala jsem se ven a chtěla si tu sněhovou pokrývku vyfotit, než za pár hodin zmizí. Tak už tu máme zase zimu, říkám si. Vždyť byly před chvílí letní prázdniny. Ach jo, to ten čas letí, nějak ho nestíhám sledovat.

Nazula jsem si děravý kroksy, že vyjdu na zahrádku a udělám si nějaký zimní zátiší. Do letní obuvi mi ihned zalezla hromada studivého sněhu, takže jsem od původního záměru upustila. Přece se nenastydnu kvůli pár fotkám. Vždyť ten samý výjev fotím skoro každý rok.

Odpoledne se pak probírám paměťovou kartou foťáku a přemítám, co mám vyhodit a co uložit do archívu na externím disku. Vyskakují na mne snímky, u kterých si ani nejsem úplně jistá, kdy a kde jsem je fotila. Je mi líto je smazat, co když se někdy někde budou hodit.

Tak třeba tenhle loňský (dost možná že předloňský) sněhulák. Mračil se na mne, když jsem se za tmy vracela z práce domů. Tak jsem ho vyblejskla, abych měla důkazní materiál, že i v Praze občas vzácně napadá sníh.

Ráno už po něm nebylo ani památky. Někdo ho nejspíš rozšlapal. Bodejť, když se tvářil tak nerudně. Tak jsem aspoň za světla zdokumentovala nadýchanou bílou peřinu na tý kadeřavý vrbě, co vždycky visí přes cestu a člověk nemá kudy projít. No bóže, tak to vezmu vedle přes trávník.

Tu vrbu letos v létě nějaký snaživec opižlal tak, že z ní zbyl už jen ubohý pahýl. Předloni vypadala asi takto:

Jo a tenhle kámen, co máme už více než třicet let na zahradě, toho už taky pamatuje hodně. Vybavuji si, jak jsme ho s rodiči vydloubli v nedalekém lese (který patří k chráněnému území !). Zkuste si představit tu fušku, než kámen povolil a než jsme ho spojenými silami naložili na plechové kolečko. Mě bylo tenkrát asi deset a strašně jsem se bála, že cestou potkáme nějakého strážce zákona, který nás rovnou zatkne, nebo mne uvidí někdo ze spolužáků a bude se mi posmívat, že vozíme na kárce šutry přes celé sídliště. Otec mne strašně sprdnul, co hysterčím.

Teď už mne nesprdává, bohužel už více než čtyři roky není mezi námi.

Už dávno jsem nedala vyvolat fotky klasicky na papír, hromadí se mi jen tak halabala bez ladu a skladu v digitálním archivu. Možná proto se zdráhám je mazat, i když mnohé z nich ukazují jen nepodstatný detaily, které se mi po letech leckdy nevybavují. Vzpomínky na různé situace z minulosti časem roztávají jako sníh, ale přeci jen po nich zůstávají stopy uložené kdesi hluboko v paměti.

Foceno mnou někdy v rozmezí 2016 - 2017.

Autor: Pavla Kolářová | sobota 1.12.2018 20:55 | karma článku: 14.88 | přečteno: 290x

Další články blogera

Pavla Kolářová

Lupénková pilka v rukou rozvášněných žen aneb Jak to vidí umělá inteligence

Člověk se nestále učí, neb je to tvor rozumný a příroda ho obdařila inteligencí. Prý... No, dejme tomu, že ano. Jenomže je to také tvor líný a co může, to si usnadní. Vezměte si takový pazourek, zápalky, kolo, splachovací záchod...

22.2.2024 v 15:47 | Karma článku: 11.86 | Přečteno: 222 | Diskuse

Pavla Kolářová

Dobrej ročník...

Tak teda zase jsme o rok starší. Nepotrpím si na patetická slova, ani tu nechci bilancovat, jen trochu zalistuji ve svých vzpomínkách. Asi začnu s alkoholem. Totiž ne s jeho konzumací, ale dám k dobru pár poznatků, které jsem...

7.1.2024 v 10:32 | Karma článku: 16.81 | Přečteno: 296 | Diskuse

Pavla Kolářová

Když nechcete zapadnout...

Tak nám už více než dva dny chumelí... Pár centimetrů sněhu? Řeknete si, to je toho. Ti z města jsou ňáký zpovykaní. U nás jsme na něco takového dávno zvyklí... No i když v posledních letech je toho bílého nadělení čím dál tím...

3.12.2023 v 15:08 | Karma článku: 14.93 | Přečteno: 317 | Diskuse

Pavla Kolářová

Nemáme koule, zeptejte se příští týden...

V obchodech pomalu a jistě začíná každoroční předvánoční šílenství a mě se zmocňuje každoroční panika. Pokud nemusím, tak v následujících týdnech do žádných větších obchodních center nepáchnu. Zvažuji několik únikových variant,...

12.11.2023 v 11:19 | Karma článku: 30.80 | Přečteno: 3571 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 29.69 | Přečteno: 579 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 52 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 302 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 527 | Diskuse
Počet článků 333 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 846

Píšu, tedy jsem. Díky, že to občas někdo čtete. Neberu se příliš vážně, jen tak plkám, vymýšlím si, hraju si se slovy, protože je to pro mne tak trochu droga a tak trochu psychoterapie.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...