Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nechoď do práce v pyžamu!

Už je to tři týdny, co jsem nevystrčila paty z domu kromě nutných pochůzek či krátkých špacírů. Do práce ale musím denně tak jako tak. Rozdíl je ten, že místo nažehlené blůzy si vezmu tepláky, triko, někdy i pyžamo a s mejkapem...

...se fakt nezdržuju, natož s důkladnou úpravou účesu - zkrátka si udělám domácí culík a šup, jde se do práce!

Tak nějak totiž vypadá můj momentální nucený houmoffis. Pro někoho běžná věc, ale v mém případě pole neorané. Né, že bych nebyla zvyklá pracovat doma. O přípravách na vyučování do pozdních večerních hodin za běžného (ne nouzového) stavu bych mohla vyprávět, kdyby to snad někoho zajímalo.

Teď je ale situace radikálně jiná. Mou práci neřídí školní zvonění, ale pípnutí mobilu, které mi oznamuje, že už mi zase přišel nový mail a někdo po mně něco chce, pokud možno ihned. Emailovou schránku už se bojím otevírat, protože studenti momentálně nemají nic lepšího na práci, než mi zadané úkoly, o kterých jsem si myslela, že je to tak akorát (pohodovým tempem) na týden dopředu, posílat po dvou dnů. A to se ještě já pitomec mořím s pracovními listy, které pak musím pracně opravovat. Takže jsem opět v práci do pozdních večerních hodin.

Chce to nějaký systém, namítnete moudře. Dobrá, zapracuju na tom. Dcery mi poradily udělat si tzv. "tudů" seznam (rozumějte "to do list"), kde si budu zapisovat raději méně úkolů, abych to všechno zvládla.

No ano, idea je to pěkná. Tak tedy takhle nějak by to mohlo vypadat:

Den první: budíček v 6.30 (jsem ranní ptáče, takže neva)
                 snídaně, nezbytné ranní úkony, převléknout se do domácího úboru
                 otevřít maily, odpovědět jen na ty nejnutnější (to jsou v podstatě všechny kromě nevyžádané reklamy, která neskončila ve spamu)
                 vymyslet úkoly pro dvě třídy, opravit předešlé úkoly alespoň jedné třídy....

  A máme tu večer a cítím se zpráskaná jak pes...

Den pátý: budíček ........... ranní úkony (to samé)
                zůstat v pyžamu až do oběda (no a co?)
                maily, přípravy, kontrola úkolů...
                dlouhá obědová pauza
                ještě chvilku prosím!!
                kratší zdravotní procházka - s rouškou samozřejmě
                odpolední maily, kontrola úkolů, příprava materiálů...

A máme tu zase večer, rodina se dožaduje, kdy bude večeře, sorry, ale ještě musím opravit a odeslat asi deset prací, když už jsem v tom... Máš večeři v troubě, je mi suše sděleno, ohřej si jí, až budeš mít čas.... Cože? To už je devět večer?

Den desátý: budíček atd. atd.
                    naučit se pracovat na Google disku
                    zefektivnit práci
                    nezadávat úkoly tak, abych je musela pracně opravovat
                    poslat klíč k úlohám studentům                   
                    krucipísek, jak se zakládá Google Classroom?
                    zavolat kolegovi a požádat o stručné počítačové školení

Uff, a máme tu zase pozdní večer, jsem totálně vyčerpaná a frustrovaná. Podívám se na sto devadesátý třetí díl jakéhosi seriálu, jehož předchozích sto devadesát dva dílů mi uniklo, tudíž se poněkud ztrácím v ději.

Den dvanáctý: budíček.... oběd (více méně to samé co předtím - vzít si čisté pyžamo!)

Ze školy přichází pokyn, že máme začít používat online videokonference, orosím se. Už umím vytvořit na Googlu prezentaci, dokument, sdílet dokument, stáhnout audio nahrávky k učebnicím..., natáhnout obrázky do alba..., a teď tohle...
                      zavolat kolegovi (ten už mě asi zabije) a vyzkoušet si nanečisto tu videokonferenci

Online školení k získání nových počítačových dovedností vypadá ve zkrácené verzi asi takhle:

ON: Musíš kliknout na tu ikonku...
JÁ: Kde?
ON: Vpravo nahoře, vidíš ji? Jak to, že jsi mi zmizela z obrazovky? Musíš se připojit...
JÁ: Kde je ten odkaz, jak jsi říkal asi před půl hodinou? Takový to ÍPÉ nebo co...
ON: Myslíš ÍDÉ? To tam máš celou dobu v adresový liště, jinak bychom se ani neslyšeli... a zapni si ksakru tu kameru...
JÁ:  Co je to adresová lišta, takový to hranatý nahoře?
ON (vyčerpaně): Jooo....

Atakdále. Atakdále.

Na svou první videokonferenci se studenty se lehce nalíčím, pěkně se učešu, vezmu si to pruhované tričko a tepláky (dole mne kamera přece nezabírá). Moje online one-woman-show proběhne metodou pokus-omyl. Ještě že jsou studenti techničtěji vybavenější než já a polopaticky mi vysvětlí, jak sdílet dokumenty na obrazovce - přísahala bych, že jsem na tu šipku klikla! Jo a další nový poznatek, přikázat účastníkům konference, aby si vypnuli mikrofony, pokud nejsou tázáni. Všechno to šustění, srkání čaje, chichotání a jiné nedefinovatelné zvuky dost ruší...

Den patnáctý: máme první videoporadu, zjišťuji, že jsem na tom plus mínus podobě jako většina kolegů - nikdo nejsme dokonalý a učíme se zvládat novou situaci za pochodu. Já se naštěstí na rozdíl od mladších kolegů nemusím doma starat o malé děti. To spíš ony (dospělé dcery) se občas starají o mne: napečou, navaří... teď je to zrovna nějak chytlo.

Den dvacátý: vono to nějak půjde. Hlavně se z toho nezbláznit, jsem jenom člověk. Ne nestěžuji si, nezachraňuji životy jiných jako zdravotníci, lékárníci, hasiči nebo sociální pracovníci atd. (Díky, díky, patří vám velikánské díky a klobouk dolů!). Já se pouze snažím udržovat v chodu rodinu, být na blízku svým rodičům-seniorům a hlavně zkoordinovat sama sebe.

Můj TO DO list na dny následující:
                   nechoď do práce v pyžamu (!)
                   povídej si občas (nejen u oběda a večeře) s rodinou
                   nevyšiluj
                   nepracuj o víkendu (aspoň v neděli večer vyřídím maily, škemrám)
                   keep calm and carry on...

A jak jste na tom vy?

                   

Tak zas někdy příště. :))

     
 

 

Jestli si myslíte, že takovéhle kousky provádím běžně, tak to ani omylem. Byla to moje životní premiéra.

Autor: Pavla Kolářová | středa 1.4.2020 20:14 | karma článku: 21,94 | přečteno: 700x
  • Další články autora

Pavla Kolářová

Lupénková pilka v rukou rozvášněných žen aneb Jak to vidí umělá inteligence

Člověk se nestále učí, neb je to tvor rozumný a příroda ho obdařila inteligencí. Prý... No, dejme tomu, že ano. Jenomže je to také tvor líný a co může, to si usnadní. Vezměte si takový pazourek, zápalky, kolo, splachovací záchod...

22.2.2024 v 15:47 | Karma: 12,24 | Přečteno: 241x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Dobrej ročník...

Tak teda zase jsme o rok starší. Nepotrpím si na patetická slova, ani tu nechci bilancovat, jen trochu zalistuji ve svých vzpomínkách. Asi začnu s alkoholem. Totiž ne s jeho konzumací, ale dám k dobru pár poznatků, které jsem...

7.1.2024 v 10:32 | Karma: 17,07 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Když nechcete zapadnout...

Tak nám už více než dva dny chumelí... Pár centimetrů sněhu? Řeknete si, to je toho. Ti z města jsou ňáký zpovykaní. U nás jsme na něco takového dávno zvyklí... No i když v posledních letech je toho bílého nadělení čím dál tím...

3.12.2023 v 15:08 | Karma: 15,24 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Nemáme koule, zeptejte se příští týden...

V obchodech pomalu a jistě začíná každoroční předvánoční šílenství a mě se zmocňuje každoroční panika. Pokud nemusím, tak v následujících týdnech do žádných větších obchodních center nepáchnu. Zvažuji několik únikových variant,...

12.11.2023 v 11:19 | Karma: 30,80 | Přečteno: 3572x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Konečně je hnusně...

Víte co? Od tý doby, co tu máme to globální oteplování či co, je počasí celý poblázněný a kdo se v tom má vyznat, jaké je vlastně roční období. V zimě je teplo. Na jaře mrzne. V létě je extrémní sucho nebo prší a prší. No a...

4.11.2023 v 15:04 | Karma: 18,29 | Přečteno: 360x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 333
  • Celková karma 12,24
  • Průměrná čtenost 873x
Píšu, tedy jsem. Díky, že to občas někdo čtete. Neberu se příliš vážně, jen tak plkám, vymýšlím si, hraju si se slovy, protože je to pro mne tak trochu droga a tak trochu psychoterapie.