Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Všichni budou flexit, co všechno dostali pod stromeček...

To jsem tahle včera jela úplně narvaným autobusem, do kterého navíc přistoupila početná skupinka střítků tak kolem deseti jedenácti let. Proč skřítků? No protože měli na hlavě takové ty červené čepičky s bílou bambulkou, prostě...

...nějaké rozlišovací znamení, ke kterému kmeni patří.

Jelikož byl poslední den školy před vánočními prázdninami, děcka byla náležitě rozjařená a zdivočelá, takže vstupovala do dveří autobusu živelně a brala všechna volná sedadla útokem. Já jakožto pracující žena středního věku se dvěma taškami plnými nákupů jsem si také poněkud neurvale urvala jedno místo k sezení a lebedila si, že nemusím s tím nákladem balancovat na jedné noze přidušená davem spolucestujících. Pohodlně usazená na místě s výhledem z okna jsem si rekapitulovala, co všechno ještě musím stihnout zařídit před Vánoci a zároveň jsem jen tak jedním uchem poslouchala, co tak ti natěšení mlaďoši dva dny před Vánocema řeší.

Tak kromě běžných hlášek z každodenního života těchto školáků občas prokládaných výrazy, které tady úplně nechci publikovat, jsem si rozšířila své obzory a slovní zásobu. Dozvěděla jsem se, po čem srdce těchto už ne malých dětí prahne. Hitem letošních Vánoc bude, zdá se, iPhone 14 a Jordan. U toho prvního mám celkem představu, oč běží, ale tuším, že mi ho Ježíšek ani nikdo jiný v nejbližších letech nenadělí. Ale nemusím mít všechno. Už jsem se smířila se svým smartphonem ucházející značky a je mi celkem jedno, jestli jsem trendy nebo ne.

Ten druhý výraz Jordan mi celkem nic neřekl. Jen mě napadlo jméno slavného amerického basketbalisty Michaela Jordana, takže by to mohlo být něco se sportem? Počítačová hra? Sportovní oblečení? Bingo! Když jsem si to doma vygůglila, první co mi to vyplivlo, byly jakési úžasné tenisky, které prostě každý současný teenager musí mít. Ještě že nejsem teenager a nemusím hledět na značky. Já spíš koukám na pohodlí a ceny.

Co se týče rozšíření slovní zásoby, jakožto jazykář si zapisuji do paměti nové slovíčko "flexit". Chvíli jsem netušila, oč kráčí, až z kontextu jsem pochopila, že to má znamenat cosi jako "vytahovat se" (no jo, vono je to nějak volně odvozeno z angličtiny). Jeden chlapec ve skřítkovské čepici, který asi nedostane k Vánocům ani zmíněný iPhone ani ty úžasné sportovní boty, smutně poznamenal: "No jo, to pak všichni budou flexit, co všechno dostali pod stromeček..."

Hele mladej, ať si klidně flexí. O tom to přece není. Já vím, tobě to možná bude líto, že nejsi dostatečně in, ale věř mi tvé postavení mezi kamarády (těmi opravdovými) to nezmění.
--------------

A po čem jsem v těch deseti nebo jedenácti letech toužila já? A víte že ani nevím? Tenkrát mobily ještě neexistovaly, o obuvi a oblečení západních značek ani nemluvě, to bylo zcela mimo naše možnosti. Nikdy jsem nepsala dopis Ježíškovi, to se u nás doma jaksi nepraktikovalo, a byla jsem vděčná za to, co jsem pod stromečkem našla. Většinou to byla taková ta klasika: praktické dary - pyžamo, rukavice, šály apod.; dárky pro radost - knihy, zábavné hry, hračky (úměrné věku) a nakonec kategorie různé: peníze v obálce, ptákoviny, ručníky do výbavy (ano, v deseti letech mi babička dala základ mé budoucí výbavy - 6 ručníků).

Teď už mi dávno není deset nebo jedenáct let a k Vánocům mám celkem vlažný vztah. Nevím, jak je uchopit. Jako dny, kdy se člověk nezastaví, pořád někde lítá a něco shání, doma peče, vaří, leští, smejčí... Víte co, na to já už tak nějak kašlu... Ráda bych si v těchto dnech odpočinula, na chvíli se zastavila a hodila běžný stres za hlavu. No uvidíme.

Přání mám spoustu, nejen těch vánočních ale celoročních. Dopis Ježíškovi psát nebudu, nejsem na to zvyklá. Tak aspoň některá ta přání na sebe prásknu tady veřejně:

Přeji si, abychom já a moji blízcí byli zdraví.

Chci v i každodenních bezvýznamných věcech nacházet radost.

Chci být v kontaktu s kamarády a přáteli.

Chci si udržet smysl pro humor, i když třeba realita není úplně růžová.

Chci dělat věci, které dávají smysl.

Chci být nablízku těm, které mám ráda.

Chci mít pocit, že někomu na mně záleží.

atd. atd.

P.S.: Ježíšku, nevím, jestli ještě přijímáš objednávky, ale potřebovala bych několik píších propisek. V práci budeme fasovat až před maturitami. Jo a taky mi dochází černé ponožky, tak kdyby to ještě šlo... Díky moc. :))

Milí přátelé, kamarádi, blogeři, čtenáři, diskutéři a jiní. Přeji vám krásné Vánoce. Ať se vydaří podle vašich představ, hlavně žádný stres, smutek a nepohoda. Mějte se v těchto svátečních dnech láskyplně, radostně a tak...

Tak zas někdy příště.:))

 

 

 

Autor: Pavla Kolářová | pátek 23.12.2022 9:37 | karma článku: 22,97 | přečteno: 477x
  • Další články autora

Pavla Kolářová

Lupénková pilka v rukou rozvášněných žen aneb Jak to vidí umělá inteligence

Člověk se nestále učí, neb je to tvor rozumný a příroda ho obdařila inteligencí. Prý... No, dejme tomu, že ano. Jenomže je to také tvor líný a co může, to si usnadní. Vezměte si takový pazourek, zápalky, kolo, splachovací záchod...

22.2.2024 v 15:47 | Karma: 12,24 | Přečteno: 241x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Dobrej ročník...

Tak teda zase jsme o rok starší. Nepotrpím si na patetická slova, ani tu nechci bilancovat, jen trochu zalistuji ve svých vzpomínkách. Asi začnu s alkoholem. Totiž ne s jeho konzumací, ale dám k dobru pár poznatků, které jsem...

7.1.2024 v 10:32 | Karma: 17,07 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Když nechcete zapadnout...

Tak nám už více než dva dny chumelí... Pár centimetrů sněhu? Řeknete si, to je toho. Ti z města jsou ňáký zpovykaní. U nás jsme na něco takového dávno zvyklí... No i když v posledních letech je toho bílého nadělení čím dál tím...

3.12.2023 v 15:08 | Karma: 15,24 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Nemáme koule, zeptejte se příští týden...

V obchodech pomalu a jistě začíná každoroční předvánoční šílenství a mě se zmocňuje každoroční panika. Pokud nemusím, tak v následujících týdnech do žádných větších obchodních center nepáchnu. Zvažuji několik únikových variant,...

12.11.2023 v 11:19 | Karma: 30,80 | Přečteno: 3572x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Konečně je hnusně...

Víte co? Od tý doby, co tu máme to globální oteplování či co, je počasí celý poblázněný a kdo se v tom má vyznat, jaké je vlastně roční období. V zimě je teplo. Na jaře mrzne. V létě je extrémní sucho nebo prší a prší. No a...

4.11.2023 v 15:04 | Karma: 18,29 | Přečteno: 360x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Benda, Rouček, Dryml a další. Do europarlamentu kandidují známá jména

28. dubna 2024

Premium Nejen politickými proklamacemi a sliby lákají strany voliče. Součástí kampaní jsou i známé tváře....

Ukrajinská armáda na frontě postupně míří k bankrotu, varuje analytik

28. dubna 2024

Podcast Ukrajinská armáda na frontě čelí čím dál většímu tlaku. Především v Donbasu je situace kritická....

VIDEO: Paraglider se zřítil ze třiceti metrů na poušť. Sám si zavolal záchranku

28. dubna 2024  11:45

Třiatřicetiletý Anthony Vella testoval nad texaskou pouští severozápadně od Austinu motor BGD Luna...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18,  aktualizováno  11:25

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

  • Počet článků 333
  • Celková karma 12,24
  • Průměrná čtenost 873x
Píšu, tedy jsem. Díky, že to občas někdo čtete. Neberu se příliš vážně, jen tak plkám, vymýšlím si, hraju si se slovy, protože je to pro mne tak trochu droga a tak trochu psychoterapie.