Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sedm věcí, které musím stihnout, než mi bude 60...

Jak by měl člověk strávit svůj narozeninový den? Být s těmi, které mám ráda? Bujarou oslavou? Bilancováním, co život dal a vzal? Dělat něco ztřeštěného? Učinit zásadní životní rozhodnutí? Víte co, tohle nejde úplně naplánovat,...

...protože život je plný nepředvídatelných okolností, na které se předem nepřipravíte.

Původní plán byl balit se na dovolenou do krásné přírody v zahraničí. Tomuto plánu předcházely asi půlroční přípravy typu kdy, kam, kudyma a tak podobně. Nad touhle výpravou stále visely otazníky, jestli se vůbec uskuteční, ale pak když už všichni potenciální účastníci potvrdili, že určitě ano, nastalo těšení a gůglení různých nápadů a vychytávek, aby vše klaplo.

Realita je někdy překvapivě jiná. Pár dní před odjezdem se může semlít leccos: nehoda, zranění, nemocnice... a pak plány berou za své. Stane se. Tedy ne přímo mně, ale i bolest jiných bolí. Takže co teď?

Narozeninový den strávím tak nějak posmutněle. V životě je všechno relativní a čím je člověk starší, tím se tak nějak víc s touhle skutečností učí žít. Hlavní je mít nějaké záchytné body a vědět, že po blbých dnech přijdou i ty dobré. Aby mi to smutnění šlo lépe, pouštím si náhodně filmy z Youtube. Třeba přijdu na jiné myšlenky a pocvičím si angličtinu.

Kromě osvědčených komedií z prostředí amerických high schools (jako bych neměla té naší střední školy během roku dost) vybírám filmy podle zajímavých názvů. Předvídatelným romantickým komediím se spíše vyhýbám, Rosamunde Pilcherová už mi připadá poněkud schematická: On se do ní zamiluje, ale je tu v cestě milenka, snoubenka, bývalá tchýně, zadlužené panství. Nebo: ona ho nechce zprvu ani vidět, protože je jí nesympatický, je arogantní, má milenku, snoubenku, bývalou tchýni či zadlužené panství... Ale znáte to, nakonec si padnou do náručí. A zazvonil zvonec. A všichni jsou happy.

Tak tohle ne. To mé splíny nezažene. Nakonec na mne vyskočí americký film: Sedm věcí, které musím stihnout do 30 (název volně přeložený z angličtiny). Hm, to nezní špatně, až na to, že já už do 30 nic nestihnu, leda bych vrátila čas o pořádný kus zpátky. Nicméně jsem se rozhodla vypůjčit si tento název filmu pro svůj článek, avšak lehce ho modifikovat: Sedm věcí, které musím stihnout, než mi bude 60.

Tak tedy:

1) Naučit se brát svůj věk s nadhledem: není mi dvacet, na diskotéku by mne už asi nepustili ani s doprovodem mladší osoby, ale to neznamená, že se také nemůžu bavit. Přiměřeně svému věku? Ale co je to přiměřeně?

2) Zbavit se předsudků typu: na to jseš už moc stará. Tuhle mne pobavila paní zhruba mého věku (taky učitelka), se kterou jsme ve vlaku cestou na školní vodácký výlet zapředly rozhovor. "A vy také pojedete v lodi?", ptala se paní učitelka téměř zděšeně. Zajímavé je, že se totéž nezeptala o tři roky staršího kolegy, který seděl vedle nás s pádlem v ruce a celou výpravu organizoval. "Ano, já dokonce jezdím i na divoké vodě", řekla jsem hrdě a paní učitelka vyvalila oči buď údivem nebo zděšením. No a co? Chtěla jsem dodat. Příští rok začnu s parašutismem... (no to asi ne, ale možná časem, až se přestanu bát výšek).

3) Prožít aspoň ještě jednou věci, které byly před dvaceti lety samozřejmostí, ale nějak jsem na ně pozapomněla: nebyl čas, nebyla možnost, přemohla mne lenost a jiné blbé výmluvy...

4) Najít ztracené... nemyslím mládí, ale spíše..., no to tady raději nebudu podrobněji rozebírat - doplňte si sami.

5) Naučit se být realista. Totiž, zatím v mém životě asi spíše převládá idealismus. Snění to je sice hezká věc, jenže když se člověk vznáší kdesi nad obláčky, maluje si vzdušné zámky, namlouvá si něco, co se pak nestane, nutně musí jednoho dne dopadnout na holou... zem (dejme tomu, případně si opět doplňte sami) a nabít si čumák.

6) Naučit se nacházet nejenom hledat (úzce souvisí s bodem 4 a 5). Teď nemluvím o ztracených klíčích, brýlích, dokladech, mobilu a jiných zajisté potřebných věcech, které člověk mého věku neustále ztrácí, neb si nepamatuje, kam je před pěti minutami položil. Jsem věčný hledač a málokdy nacházím to, co bych opravdu chtěla. Na druhou stranu, při tom hledání občas narazím na něco překvapivého, nečekaného, na co bych sama nepřišla... V životě se děje spousta náhod, ale člověk nemůže čekat, že mu spadnou samy do klína. Musí jim jít trochu naproti.

7) Napsat a vydat svou vlastní knihu. Můj velký sen už hodně hodně dlouho... O čem? Třeba úplně obyčejné povídky, detektivní příběhy nebo pohádky. Na paměti jsem ještě moc mladá a navíc, já si houbeles pamatuju.

Takže takhle, asi bych mohla přidat do seznamu mnoho dalších položek, ale už kvůli nadpisu jsem ho zredukovala jen do sedmi bodů. Na každý mám jeden rok, tak snad to zvládnu. Držte mi palce.

Přeji hezké letní dny, opatrujte se a zas někdy příště :))

 

Autor: Pavla Kolářová | sobota 8.7.2023 10:20 | karma článku: 17,61 | přečteno: 473x
  • Další články autora

Pavla Kolářová

Lupénková pilka v rukou rozvášněných žen aneb Jak to vidí umělá inteligence

Člověk se nestále učí, neb je to tvor rozumný a příroda ho obdařila inteligencí. Prý... No, dejme tomu, že ano. Jenomže je to také tvor líný a co může, to si usnadní. Vezměte si takový pazourek, zápalky, kolo, splachovací záchod...

22.2.2024 v 15:47 | Karma: 12,24 | Přečteno: 241x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Dobrej ročník...

Tak teda zase jsme o rok starší. Nepotrpím si na patetická slova, ani tu nechci bilancovat, jen trochu zalistuji ve svých vzpomínkách. Asi začnu s alkoholem. Totiž ne s jeho konzumací, ale dám k dobru pár poznatků, které jsem...

7.1.2024 v 10:32 | Karma: 17,07 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Když nechcete zapadnout...

Tak nám už více než dva dny chumelí... Pár centimetrů sněhu? Řeknete si, to je toho. Ti z města jsou ňáký zpovykaní. U nás jsme na něco takového dávno zvyklí... No i když v posledních letech je toho bílého nadělení čím dál tím...

3.12.2023 v 15:08 | Karma: 15,24 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Nemáme koule, zeptejte se příští týden...

V obchodech pomalu a jistě začíná každoroční předvánoční šílenství a mě se zmocňuje každoroční panika. Pokud nemusím, tak v následujících týdnech do žádných větších obchodních center nepáchnu. Zvažuji několik únikových variant,...

12.11.2023 v 11:19 | Karma: 30,80 | Přečteno: 3572x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Konečně je hnusně...

Víte co? Od tý doby, co tu máme to globální oteplování či co, je počasí celý poblázněný a kdo se v tom má vyznat, jaké je vlastně roční období. V zimě je teplo. Na jaře mrzne. V létě je extrémní sucho nebo prší a prší. No a...

4.11.2023 v 15:04 | Karma: 18,29 | Přečteno: 360x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  20:04

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Bizarní logistický hlavolam. Trump by šel do vězení i s prezidentskou ochrankou

27. dubna 2024  19:55

Americká tajná služba má na starosti ochranu prezidenta, ať už je zrovna v Oválné pracovně, nebo...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 333
  • Celková karma 12,24
  • Průměrná čtenost 873x
Píšu, tedy jsem. Díky, že to občas někdo čtete. Neberu se příliš vážně, jen tak plkám, vymýšlím si, hraju si se slovy, protože je to pro mne tak trochu droga a tak trochu psychoterapie.