Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem začala pít pivo, zapálila se mi lýtka a málem ze mne byla celebrita...

Cestování nás obohacuje o nové zážitky a životní zkušenosti. Pokud nepotřebujete pětihvězdičkový hotel, vyhřívaný bazén a karaoke párty, stačí málo: vyberte si směr a cíl, dopravní prostředek, kde složíte hlavu, kde se najíte a...

...partu kamarádů, kteří se vyznají v google mapách lépe než vy. Zalovte v prasátku či peněžence a můžete vyrazit.

Tentokrát na západ. Tam to ještě neznám, takže mé představy a očekávání jsou asi trochu zkreslené: lázeňská města, těžba kaolínu, mírné kopce a německé názvy všude, kam se podíváš. No možná od každého něco, ale rozhodně bych si měla trochu oprášit své zeměpisné znalosti.

Tak třeba konečně už vím, co znamená záhadná zkratka SOOS. Totiž, ona to není zkratka, jak jsem se mylně domnívala, ani opravdu zoufalý výkřik o pomoc (proto ta samohláska navíc) ale něco úplně jiného...

Totiž ono se to dokonce píše...
...úplně jinak: Soos - viz mapa, a znamená to ve starogermánštině...

 

 

 

Bažiny, mokřady a přilehlou záchrannou stanici pro zraněná zvířata jsem si užila, zato na návštěvu jednoho z místních pivovarů jsem se moc netěšila, protože nepiju pivo, bude tam zima případně horko...a tak dále.

Oprava, začala jsem pít pivo. Tenhle místní nápoj mi překvapivě dost zachutnal. Tak trochu připomínal nahořklý birell z angreštu nebo ananasu. Milovníci tradičních pivních značek (nebudu jmenovat) sice reptali: no není to XY... Ale já jsem rozhodně nelitovala.

Už vstupní brána do objektu mne zaujala...

 

Výklad místního sládka jsem doslova hltala jedním dechem... Musela jsem si dělat poznámky:

Nejlepší věci vznikají strašnými katastrofami. První pivo vzniklo omylem v Mezopotámii.

Ve víně je pravda, v pivu svoboda a ve vodě bakterie (údajně řekl Luis Pasteur).

Pivo dávali pít naši předkové dětem.

Po pivu neumřete..., pivo roste do krásy a stárne..., pivo je zdraví prospěšný produkt...., ideálně 2 piva denně...

Tenhle Summer Ale (název místního produktu) je totální nepivo (asi proto mi zachutnalo :))

Třetí den našeho cykloputování jsme slezli ze sedel a vydali se relaxovat do nedalekých Františkových lázní.

V rámci odpočinkového dne jsme zašli do lázeňského bazénu a pak na masáž. Ta mi bodla už kvůli permanentně zablokované páteři. Taky mi zde rázná paní na chvíli namasírovala ego - totiž považovala mne za někoho jiného...

Asi takhle: na některých místech neoplývám zrovna konverzačním talentem - například u zubaře, když mi ošetřující lékař neustále něco strká do pusy, na lanovce (nesnáším výšky a mám co dělat, abych vůbec dýchala natož mluvila) a podobně to bylo u paní masérky, která mi razantně hnětla bolavé svaly, takže jsem se zmohla jen na občasné heknutí. Nicméně, ona si v mluvení převážně vystačila sama. Naše konverzace probíhala asi takto:

Ona: "Takže vy jste u nás ve Frantovkách jen na jeden den?"

Já: "No my jen projíždíme kolem..."

Ona: "A jakto že vám hned dali náš župan?"

Já (provinile s heknutím): "To nevím..."

Ona: "A na co vy vlastně hrajete?"

Já (překvapeně): "No vlastně na nic... Proč?"

Ona: "No jste přece z té známé hudební skupiny, ne?"

Já: ?????

 

Takže asi takhle jsem se stala na pár minut členkou jakési známé hudební skupiny. Doufám, že jsem paní masérku moc nezklamala, že nejsem celebrita ale jen náhodná turistka, která na skok navštívila lázně.

Pokračování příště. :))

 

Autor: Pavla Kolářová | sobota 5.8.2023 12:01 | karma článku: 17,20 | přečteno: 468x
  • Další články autora

Pavla Kolářová

Lupénková pilka v rukou rozvášněných žen aneb Jak to vidí umělá inteligence

Člověk se nestále učí, neb je to tvor rozumný a příroda ho obdařila inteligencí. Prý... No, dejme tomu, že ano. Jenomže je to také tvor líný a co může, to si usnadní. Vezměte si takový pazourek, zápalky, kolo, splachovací záchod...

22.2.2024 v 15:47 | Karma: 12,24 | Přečteno: 241x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Dobrej ročník...

Tak teda zase jsme o rok starší. Nepotrpím si na patetická slova, ani tu nechci bilancovat, jen trochu zalistuji ve svých vzpomínkách. Asi začnu s alkoholem. Totiž ne s jeho konzumací, ale dám k dobru pár poznatků, které jsem...

7.1.2024 v 10:32 | Karma: 17,07 | Přečteno: 304x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Když nechcete zapadnout...

Tak nám už více než dva dny chumelí... Pár centimetrů sněhu? Řeknete si, to je toho. Ti z města jsou ňáký zpovykaní. U nás jsme na něco takového dávno zvyklí... No i když v posledních letech je toho bílého nadělení čím dál tím...

3.12.2023 v 15:08 | Karma: 15,24 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Nemáme koule, zeptejte se příští týden...

V obchodech pomalu a jistě začíná každoroční předvánoční šílenství a mě se zmocňuje každoroční panika. Pokud nemusím, tak v následujících týdnech do žádných větších obchodních center nepáchnu. Zvažuji několik únikových variant,...

12.11.2023 v 11:19 | Karma: 30,80 | Přečteno: 3572x | Diskuse| Ostatní

Pavla Kolářová

Konečně je hnusně...

Víte co? Od tý doby, co tu máme to globální oteplování či co, je počasí celý poblázněný a kdo se v tom má vyznat, jaké je vlastně roční období. V zimě je teplo. Na jaře mrzne. V létě je extrémní sucho nebo prší a prší. No a...

4.11.2023 v 15:04 | Karma: 18,29 | Přečteno: 360x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58,  aktualizováno  14:25

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 333
  • Celková karma 12,24
  • Průměrná čtenost 873x
Píšu, tedy jsem. Díky, že to občas někdo čtete. Neberu se příliš vážně, jen tak plkám, vymýšlím si, hraju si se slovy, protože je to pro mne tak trochu droga a tak trochu psychoterapie.