Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Děkuji za komentář.:-):-):-)

0 0
možnosti
Foto

Sám jsem kuřák (aspoň pro zatím), ale souhlasím. Kouřit NENÍ normální. Normální je dýchat zdraví vzduch.

Žil jsem 2 roky v UK a 12 let ve Španělsku a nikdo se tam nad zákazem nepozastavuje. Funguje to bez problémů. :-)

0 0
možnosti
Foto

Což mi nejde do hlavy proč, když jinde to funguje, my z toho děláme takovou vědu. Díky za komentář.:-)

0 0
možnosti
Foto

Zajímalo by mne, zda ve všech zemích, kde takový zákon dávno je, byla při jeho zavádění taková hysterie jako u nás.

Ano, kdyby kuřáci nebyli bezohledni a kdyby kouření neničilo zdraví i nekuřákům, nebylo by zákona třeba.

A že by to položilo hospody? Nevěřím..

0 0
možnosti
Foto

Tu hysterii taky možná způsobuje fakt, že bude opravdu těžké definovat, kde na zastávce, restauraci a jiném veřejném místě se tedy bude moct kouřit. Já pevně věřím, že to není hon na kuřáky (nebo trest za jejich vášeň) jak by to někdo interpretoval, ale konečně bychom měli obě strany uzavřít nějaký kompromis: ochrana zdraví a zároveň neperzekuování někoho za to že vůbec kouří. To bude zatraceně těžký.

Díky za Váš názor.

0 0
možnosti
Foto

R^Možná nepůjde jen o občasné odbíhání. Srazy z gymplu dost často trávíme před hospodou. I my nekuřáci, protože bychom si s některými spolužáky nepokecali.:-)

Víc mě fascinuje to, že na plicní se clonou dýmu nedá projít8-o, a sestry z diabetologie si pokládají popelníček přímo pod ceduli Zákaz kouření v celém areálu. Asi, že kuřárnu jim povinně zrušili už před pár lety...;-D

1 0
možnosti
Foto

Díky moc, Kláro, za návštěvu a za příspěvek. Já jsem tohle téma nezvolila protože je momentálně "in". Jak je známo "přepolitizovaným" tématům se většinou vyhýbám. Vedl mne k tomu určitý impuls z vlastní zkušenosti - pár blízkých lidí si způsobilo vážné zdravotní komplikace kvůli svému zlozvyku. Takže jsem měla jakousi vnitřní potřebu se k současným názorovým třenicím nějak vyjádřit. Přeju hezký zbytek víkendu a pohodu v následujícím týdnu.:-):-):-)

1 0
možnosti
Foto

Vy s fakt myslíte, že jde o samo kouření, právo na čistý vzduch a takové ty opičky okolo?

2 0
možnosti
Foto

Já si fakt myslím, že v prvé řadě jde o to pojmenovat věci, tak jak opravdu jsou. Kouření není zdraví prospěšná činnost - o tom doufám pochybnosti nejsou. Mnoho lidí nedobrovolně kouří tzv. pasivně (včetně malých dětí). Určitá míra ochrany nekuřáků by se mi tedy opravdu líbila, nespoléhám se na to, že kolem mne jsou samí slušní kuřáci, kteří se nejprve zeptají, zda si smí vedle mne zapálit. I takoví se nicméně najdou, jsem za to ráda.

A "ty opičky okolo" - to máte patrně na mysli to politikum, které se kolem tohoto tématu vytvořilo a houstne jak ten dým. Ať si v tom každý hledá co chce, já zde vidím hlavně problém mezilidské komunikace, ta politika je v tom až druhotně. Ale to je jen můj názor.

0 0
možnosti
JT

Patřím k těm nekuřákům, co je rodiče svým kouřením odradili, nicméně jsem zkoušel, při stresu pár cigaret vykouřil, ale závislost jsem si nedokázal vybudovat. Vzájemný respekt a umět říct a trvat si na "ne" je víc než zákazy a příkazy a jejich poměřování. Do zakouřené putyky nechodím a když se kuřák, zeptá, zda si může zapálit (považuji za slušnost) a zvažuji odpověď, usoudím-li, že mi to v daném prostoru bude vadit, řeknu "ne". Trochu v rozpacích (zda se smát či brečet?) jsem byl na letišti v Mnichově, kde jsem si všiml zakouřených prosklených kukaní. Bylo to hrozné a směšné zároveň: taková "kukaň hanby a slabosti":-)

2 0
možnosti
Foto

Díky za Váš názor, tak nějak jsem to myslela. Celý "problém" není o tom, co je správně a co špatně, ale o vzájemném respektu. Nedokážu si představit, jak je kuřákovi, když nemá dlouho při ruce kuřivo, ale zároveň kuřák si nedokáže představit, že mi není příjemný kouř i v místech, kde bych se bez něj rozhodně obešla (restaurace, parky... atd.):-)

1 0
možnosti
JZ

Ve Vasi jinak tolerantni uvaze se objevuje jeden predsudek: ze kurakum vadi protikuracky zakon. Nelze predpokladat ze kazdy, kdo kouri, by uprednostnil svou zalibu pred principem obecne spravedlnosti, ackoli Vy sa byste tak podle vseho zrejme jednala. Kurak nemusi byt proti zakazu koureni, stejne jako nekurak s nim muze nesouhlasit. Jde o nazor na pravo.

0 1
možnosti
Foto

To by mne zajímalo, kde přesně se v mé "tolerantní úvaze" objevuje předsudek, že kuřákům vadí protikuřácký zákon. To si vskutku netroufám takhle všeobecně tvrdit, protože to není pravda. Jakýkoliv zákon, myslím, vadí především těm, kdo mají za to, že je v pořádku kdykoliv dělat cokoliv a nebrat ohled na druhé. A takových nás, doufám, není většina. Protikuřácký zákon je zbraň hlavně proti těm, kterým nestačí pouze říct: promiň mě to vadí, jdi kouřit jinam.

1 0
možnosti

J29a40n 48Š80e54s67t75á56k

11. 12. 2016 11:35

Jistěže máte ve všem pravdu, nechápu ovšem, proč ze sebe děláte nesvéprávnou třeba touhle větou: "Nebo si zajít s kamarády do libovolného restauračního zařízení, aniž bych si musela na internetu zjišťovat, jestli tam mají nekuřácký koutek" A opravdu jste někdy viděla v dětském pískovišti vajgla?;-D Jinak stejně ani teď nebudete moci vzít děti všude, pokud bude třeba někde hrát nějaká přiopilá sestava v hospodě karty, jistě půjdete někam jinam, byť je chlastání i nadále v hospodách povoleno:-)

1 0
možnosti
Foto

Za nesvéprávnou se nepovažuji, ale i v Praze , kde žiji je stále ještě četnější jev hledat "nekuřáckou" hospodu než tak nějak automaticky předpokládat, že od - do se na daném místě kouřit nebude. A co se týče těch vajglů na dětském pískovišti (no v lepším případě pod lavičkou) - tak to je, bohužel, naprosto běžný jev, i když jsou na zmíněných místech cedule "Zákaz kouření". A nakonec díky za poučení, kam brát či nebrat děti - na to snad zodpovědný rodič přijde sám, ne?

0 0
možnosti
  • Počet článků 333
  • Celková karma 12,24
  • Průměrná čtenost 873x
Píšu, tedy jsem. Díky, že to občas někdo čtete. Neberu se příliš vážně, jen tak plkám, vymýšlím si, hraju si se slovy, protože je to pro mne tak trochu droga a tak trochu psychoterapie.