Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ráda jezdím vlakem a sleduju naší krásnou krajinu a i poslouchám, co si lidé vyprávějí.

A v Plzni, tam je zase skoro všude dostupná MHD a tak jí plně využívám. A sleduju z okna tramvaje, jak při ní popojíždějí (krok sun krok) auta s jedním řidičem ( většinou 99 %).

Ale na chalupě se ten půlrok bez auta neobejdeme - nákupy, výlety - už je to tak - : )

1 0
možnosti
Foto

Škodlivé látky v ovzduší nevyřeší zákaz aut, zkoušeli to v německých městech a měřili a měřili a zjistili, že zákaz aut nemá na škodlivé látky v ovzduší ve městech žádný vliv. Co s tím? Nevadí! Budeme dál věřit tomu, že auta jsou zlo.

2 0
možnosti
Foto

Nevěřím tomu, že auta jsou zlo. Nedomnívám se, že jsou jediným a hlavním znečišťovatelem vzduchu. Nechci se tvářit, že nadměrné používání aut ve městech (dopravní zácpy, kolony) nepřispívají ke zhoršování životního prostředí - nesrovnávám s parametry doby, kdy ještě nebyla auta na bezolovnatý benzín. Asi takto. Díky za komentář.

0 0
možnosti
Foto

souhlas Pavlo.od té doby co jsem prodala auto a jezdím MHD se mu ulevilo, žádné nervy v dopravní zácpě a rozčilování s nebezpečnými řidiči, problém s hledáním parkování, přezouvání pneumatik placení pojistky-vůbec mi to neschází

2 0
možnosti
Foto

Mít auto asi není špatný (jelikož ho nemám, vím o čem mluvím), ale ježdění po Praze v dopravní špičce asi není to pravé. Díky za komentář, Líbo.:-):-)

0 0
možnosti
Foto

Nyní každý všední den odvážím dceru do školy, jiné spojení nemáme. Ale všeobecně chodím po našem malém městě pěšky. Chtělo by to víc spojů hromadné dopravy. Jenže.... Lidé jsou zmlsani a lenivi. Za mě, kdyby nám jel autobus, jely bychom s ním.

1 0
možnosti
Foto

U vás v Telči to asi jinak nejde, i když pokud vím, tak jsi zdatná cyklistka, Bohunko.;-) Díky za nakouknutí.:-):-):-)

1 0
možnosti
Foto

Tak nevím, aut je v Praze mnohonásobně víc než, řekněme, před pětadvaceti lety, ale ovzduší je, dle mého subjektivního pohledu, daleko lepší než tehdy. Když tehdy napadl sníh tak byl do tří dnů špinavý, když náhodou napadne dnes je i po týdnu stále bílý. Smrad z komínů a aut byl cítit celou zimu, dnes minimálně při delší inverzi. Dnes zaregistruji podle čuchu projíždějící staré auto, novější ani necítím.

A představte si, že když jsem ještě pracoval byl jsem v práci MHD (autobus, metro, tramvaj) za hodinu a autem za dvacet minut. Po změně pracoviště autobusem a metrem za 30 minut a autem za sedm, ale tam byl problém s parkováním a tak MHD byla hlavní dopravní prostředek. Jen bych podotkl, že práce na směny, kdy jezdíte do práce i o sobotách, nedělích a svátcích není to nej pro dojíždění MHD. A cena MHD? pokud jsem jel desetkrát do a z práce měsíčně byla jakákoliv tramvajenka dražší než jednotlivé jízdenky.

2 0
možnosti
Foto

Zaplaťpánbůh za technický pokrok. Díky němu vypouštíme do vzduchu méně síry, olova a jiných zplodin. Rozhodně mne to ale neukolébává k přesvědčení, že žijeme v podstatě "čistém" světě, že není třeba šetřit zdroji, není třeba se uskrovňovat a brát ohledy jeden na druhého. Občas se zamyslet nad tím, co udělat pro zlepšování životního prostředí a jeho udržení v použitelném stavu, není na škodu. Děkuji Vám za komentář.:-)

1 0
možnosti

Ti co v Praze jezdí do práce autem tak prostojí/ promarní volný čas, a nemusí přemýšlet, co by s tím volným časem dělali:-D

1 0
možnosti
Foto

To já si cestou do práce stihnu přečíst třeba kus novin, to mi nepřipadá promarněný čas. Díky za komentář, Marie.:-):-)

1 0
možnosti
Foto

R^ Skvělé, Pavli!

A za sebe: auto nemám, MHD u nás nejezdí. Jo a ze všech aut a autobusů mám nejradši vlak.;-D

2 0
možnosti
Foto

Já vlak miluju, ale od nás z Kobylis bohužel nejede, musím vzít za vděk tramvají nebo metrem (no to je vlastně taky vlak, jenže v něm nemůžu pozorovat ubíhající krajinu.;-D). Díky za přečtení, Zdeňko.:-):-)

1 0
možnosti
Foto

Důvody, proč jsou auta více využívána oproti minulosti jsou i v relativně nízké ceně benzínu - před 20 lety stál autobus od nás do města 13 Kč, vlak ještě méně, dnes stojí oboje 25 nebo 26 Kč, kdežto litr benzínu stál tehdy asi 24 Kč, dneska je za 32. Tedy jasný nepoměr.

0 0
možnosti

Roman Kozel

To co píšete je blbost..možná to je tak v Praze a okolí, ale v Krkonoších každý MUSÍ mít auto neboť jak se do práce nedostane.Veškeré směnové autobusy zrušeny, podnikatelé talčili na to aby lidi byli flexibilní a nebyli aodkázáni na hromadnou dopravu (aby se někdo na odpolední směně nevymlouval, že po půlnoci mu už nic nejede) atd atd.

A pokud beru cenovou hladinu, tak do blízkého města stála týdenka za komunistů 2 Kč, do okresního města týdenka 5 kč a dostal jste se z těchto měst ze směn do všech vesnic v okolí.

A dříve z vesnic dojížděla rdina třeba do jedné fabriky, dneska každý z rodiny dělá jinde, tak jsou potřeba 2 auta do rodiny.

A když to budu brát podle vašich finančních kalkulací, tak dvakrát týdenka do práce = 4 kč, nákup dvou aut do rodiny + výdaje na provoz auta (benzín, olej pneu, technické prohlídky atd atd), tak o kolik tisíc se dneska prodraží ježdění do práce.

0 0
možnosti
Foto

Doktoři tvrdí, že člověk vydrží bez auta až 10 dní. :-)

1 0
možnosti
Foto

Až takhle? Doufám, že to na nich nenechá vážné zdravotní následky.;-):-) Díky za nakouknutí.

0 0
možnosti
Foto

R88o96m65a18n 61K34o75z44e56l

22. 9. 2018 21:09

Sám veřejnou dopravu využívám a těch 15-20 minut na zastávku pokládám za zdravou procházku. Pro některé je prostě používat auto in - vybavuje se mi, jak se kdysi sestře jeden kluk vymluvil, že nemohl přijet, protože rodiče byli autem pryč a jet autobusem ho ani nenapadlo, protože tím už tak 5 let nejel. Nebo jsem znal kluka, co měl v 21 letech už čtvrté auto, tehdy jezdil s Audi A4 první generace a říkal, že si na to prostě zvykl, i když to žere 10 l, tak nemůže jinak.

2 0
možnosti
Foto

Taky znám takové lidi, moc je nechápu. Díky za komentář.:-):-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 333
  • Celková karma 12,24
  • Průměrná čtenost 873x
Píšu, tedy jsem. Díky, že to občas někdo čtete. Neberu se příliš vážně, jen tak plkám, vymýšlím si, hraju si se slovy, protože je to pro mne tak trochu droga a tak trochu psychoterapie.